Overal waar gewerkt wordt, worden er af en toe fouten gemaakt. Ook binnen ons Kindcentrum. U bent altijd welkom om dergelijke punten te bespreken. Samen zoeken wij naar een goede oplossing en als we er niet uit komen, bekijken we wie er moet worden ingeschakeld om het probleem op te kunnen lossen. In het kader van de invoering van de Kwaliteitswet (1998) beschikken wij als iedere school over een klachtenregeling.

Wat houdt de klachtenregeling in?
De klachtenregeling kunt u raadplegen als een klacht voor uw gevoel niet naar tevredenheid is weggenomen. U hebt de klacht dan wel eerst besproken met de leerkracht van uw kind, de directeur of de contactpersoon. In de klachten-regeling staat precies beschreven hoe er gehandeld moet worden. De openbare basisscholen in Zutphen zijn sinds 01-10-1999 aangesloten bij de Landelijke Klachten Commissie (LKC) voor het openbaar en het algemeen toegankelijk onderwijs.

Waarom is voor de aansluiting gekozen?
Er is gekozen voor de Landelijke Klachten Commissie (LKC) van de VOS/ABB (belangenbehartiger onderwijsorganisaties), omdat deze commissie deskundig is. De klachtenregeling is opgesteld naar het landelijk model van de Vereniging Openbaar Onderwijs (VOO) en is bedoeld voor zowel algemene klachten als klachten van seksuele aard. Er wordt dus met één klachtencommissie gewerkt.

Contactpersoon en externe vertrouwenspersoon
Iedere school kent één of twee contactpersonen die als aanspreekpunt(en) dienen. Als het nodig is bespreekt de contactpersoon de klacht met de externe vertrouwenspersoon. Bij klachten over seksuele intimidatie wordt de externe vertrouwenspersoon direct ingeschakeld. Tot slot melden wij u dat de klachtenregeling op school ter inzage ligt. Tevens kunt u in de informatiegids vinden wie onze contactpersonen zijn. Informatie op blz 27 en blz 35.

Mijn kind

 Wilt u volgen wat er gebeurt bij uw kind in de klas en op school? Volg ons dan op Facebook en op Twitter!


         

Twitter